En Stjärna Mitt ALLT

En Stjärna Mitt ALLT
En Stjärna Mitt ALLT

tisdag 18 januari 2011

Måndag & Tisdag.

Måndag:

Åkte till jobbet å käka frukost vid nio. Fick åka sen å tanka V70:in å Lastbilen. Vid 10-tiden tog ja lastmaskinen å åkte till stallet. Klättrade upp på taket å skottade av taket när ja hade gjort 3/4 del av taket fick ja svimmnings känningar å skulle sätta mig ner en stund, då självklart hade ja lite snö under skon så ja glen ner å ramla ner från taket.

Takhöjden där är ca 2,5-3 m. De small till i höger knät för ja landa väl lite stumt men tur i snön ja skottat ner. Efter en stund klättra ja upp igen å gjorde klart lilla stallets tak. Klättra över till stora stallet å skulle ha ner snön där åxå gick en stund sen ramla ja väl ner där åxå XD där är de ju bara en ca 4 m.

Han som tur va få fram handen å putta bort ena skottkärran annars hade de kunnat sluta illa. Efter de så gav ja upp. De va ju inge mkt snö kvar där på taket. Sen fick min Allis jobba lite med att skotta av stallplanen.

Det tog sin lilla tid. Runt 12.30-13-tiden åkte ja till jobbet igen å käkade lunch. Sen åkte ja tillbaka igen å prata lite me Anka. Åkte till jobbet sen igen å jobba den sista tiden. Åkte hem å satt mig vid datorn en stund sen åkte ja till stallet igen å tog in alla hästarna. Gick även ut med morgonhöt till hagarna. =)

Åkte sen hem till mamma å pappa en sväng käka lite mat där å kolla lite på handboll me mamma. Sen vid 21-tiden åkte ja hem för ja höll på att somna. Satte mig självklart vid datorn å fastnade. Drog på en film sen å somnade väl efter 10 min lr nått.

Tisdag:

Vakna vid 7-tiden å gick väl upp strax därefter. Åkte till stallet å släppte ut hästarna. Mocka å fixa klart allt på en gång. Åkte till jobbet å käka frukost sen ut å jobba lite. Käka lunch vid 12-tiden sen åkte ja till stallet igen å gav hästarna lite lunch. Gav även våra lite vatten.

Såg att på stallplanen låg de en 3-4dm lång ryggrads bit å ett bakben dock bara skelett. Nasty! Troligen från ett rådis. Men vem har släpat dit de!? Katterna lr??

Åkte å jobba lite sista tiden gick hur fort som helst kändes de som. Åkte hem å bytte lite kläder sen åkte ja till mamma å hämtade rakapparaten. Sen ner å handla lite granna åkte hem å sen gick ja ner till grannen.

Satt där en stund sen gick ja å Linda ut me Frasse sen följde hon med mig upp å fixade frillan lite, hon fick raka de korta så de blev 9mm. =) Hur skönt som helst. Hoppa in i duschen sen ringde Åhmpa.

Ringde å prata lite me Jimmy =) medans ja gick till Åhmpa. Satt å snacka lite å la lite pussel, hon har köpt ett nytt Lasse Åberg. Pussla i 1,25 sen gick ja hem å tog mig några mackor å oboy. =) Nu blire film å sova lite. Natti. Vill krypa ner hos dig å bara mysa. =)

/ Jejja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar