En Stjärna Mitt ALLT

En Stjärna Mitt ALLT
En Stjärna Mitt ALLT

torsdag 13 januari 2011

Torsdag.

Igår så åkte ja upp till Petra vid 20-tiden. Snacka lite sen tog vi in hästarna. Raspa till Allisons fötter så dom blev lite bättre. Sen gick vi in å skulle ta en kaffe/te. Så skriker Per! Han hade spytt i massor å fick ett krampanfall. Lyfte ut han utifall han skulle spy igen.

Vi ringde runt lite för att få råd. De sluta med att vi (jag, petra, dennis & fia) åkte till Falu Djursjukhus. Dom va osäkra på va de kunde vara så dom rådde "oss" att låta avliva Per. 22.30 gav hon stackars per en spruta, 23.15 slog hjärtat för sista gången. =´(

Vi kom hem till 24. Ja å Fia tog os lite nyponsoppa å Petra en kopp te. Sen gick vi å la oss.

Blev väkt runt 06.30 imorse. Gick upp å tog en kopp te. Sen gick vi ut till hästarna. Släppte in Rune så han fick dia sista gången. Sen gjorde vi klar Allison. Gick ut me båda till transporten, efter lite krångel så fick vi in Allison. Ja gick in me Rune i hans box å flyttade över Tessan så dom får stå brevid varandra. Han gjorde inte mkt väsen av sig när Allison åkte de va mer hon som skrek.

För att hålla lite xtra koll så fixa ja iordning dom nedre boxarna. Till Boogies & Pelles ankomst. Hackade is som en tok med hackan. Fick bort de tillslut men de vart en hel del slit. Fixa å städa lite lätt i stallet. Runt 10-tiden gick ja in å tog mig lite nyponsoppa. Slumra till på soffan. Ska klä på mig lite kläder sen ut igen å ev släppa ut dom.

/ Jejja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar