En Stjärna Mitt ALLT

En Stjärna Mitt ALLT
En Stjärna Mitt ALLT

torsdag 18 november 2010

Ponniiii!!

Jobba hos pappa idag stod i garaget me mamma å sorterade en herrejösses massa metaller. När ja sluta åkte ja direkt till stallet gjorde klart allt där. Sen stod ja å fundera på om ja skulle skritta ut en vända lr om ja skulle låta han vila. De vart att ja slängde på han repgrimman å Lovisa tränsa Baloo så red vi ut. Mötte Hanna å Doo-Be hade vart bråkig så hon skulle följa me oss men då bara backa han å stegra sig.
Tillslut sa vi att vi byter häst så ja slängde upp Hanna på B å ja skulle slänga mig upp på Doo-Be första försöket gick då inte. Haha de berodde ju mkt på att jag hade arbetsbyxor å min tjocka reflex jacka. Men ja kom upp på andra försöket iaf! Skritta en vända å pratade en massa me Hanna lite tips å så. Lovisa satt å sms:a å prata i mob =P När vi kom tillbaka till stallet så bytte ja snoddarna i manen till dom svarta ist. Så lämnade ja tillbaka dom vita till Elin! Tack för lånet!
Sen vart de att ja flätade svansen, hade tänkt att pyssla lite mera men hann inte. =(
Släppte ut han i hagen sen hoppa ja in i bilen å åkte ner till Lalle för att få massage. Men guud så jävla skönt de var. Lalle sa att de kändes att ja var stel. Haha tacka faan för de när man har gått å vart lite så sne...
Åkte hem till mamma å gjorde mig några våfflor =) Mums! Har kollat på Byggfällan å nu sitter ja å kollar på Lyxfällan! Fy faan för de!!
Nä juste en NYHET! Pappa fråga mig om ja vela gå en maskinförar kurs! Självklart svara ja då. Va bra för den börjar nästa vecka. Oj hur ska ja fixa detta tänkte ja då.. Mne som tur va hade ja ledig vecka i stallet, Janni tar B på Måndag å ska vara med på ridlektionen. Sen Tisdag-Fredag tar Lovisa hand om B =) Ska ta å skriva ner lite saker som B ska ha på sig på lektionen å va som ska göras efter. Nä nu ska ja kolla titta lite på Lyxfällen sen ska ja åka hem å sova!!

/ JP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar