En Stjärna Mitt ALLT

En Stjärna Mitt ALLT
En Stjärna Mitt ALLT

söndag 12 december 2010

Bak dag!!

 













Igår red ja ut me Linda en sväng i skogen å myste lite. Efter de å att ja gjort klart allt i stallet åkte ja hem å sen gick ja ner till grannen å "hjälpte" till att baka pepparkakor =) Tommy hade skit kul med mjölet iaf. Haha Fick lov att slänga ner han i badet en sväng. Sen vart de att vi kolla på film å drack lite gott å snacka skit. Mys!!
Sen vid 00.30 tiden kika Max förbi med vovven (Jackie). Han följde me några kompisar som visade sig skulle på krogen då han kom på att han hade hunden med sig =) Så han sket i krogen å kom hem till mig ist! Satt å snackade lite lr en massa. Sen vart de sängen.!

Vakna vid 10 tiden men låg å drog mig. Gick upp innan 11 å gick ut me Jackie så hon fick kissa å bajsa. Sen tog vi oss några mackor å oboj till de =) Kolla på lite tv å sen ringde Lovisa mig å undra va ja va nånstans. Oj va klockan så mkt. Haha sa ja.

Hoppa in i bilen å åkte till pappa å bytte till Audi:n sen till stallet koppla på transporten å ställde upp den sen packa iordning alla grejjor som skulle med.Gjorde iordning B å myste lite! Sen lasta ja på Baloo sen Boogie i transporten. Åkte bort till Körhuset satt där å vänta en stund innan Ancan kom. Lasta ur å tog in dom, ja gick ut å hämtade alla grejjorna sen börja ja göra iordning Baloo sen tog ja Boogie. Hoppade upp å började rida fram. Vi började sedan med travbommar på volt sedan i galopp i bägge varven gjorde en massa avsakningar på långsidorna mellan volterna.

Sen vart de som så att brandlarmet gick för de vart så dammigt. Men de vore ju bra om brandslangarna hade varit längre och att det hade vart bättre tryck så vi hade kunnat spolat ännu bättre. Iaf så fick vi gå in och fortsätta.

Trava igång B lite sen började vi hoppa fram på en oxer och ett räcke på en åttvolt om å om igen. Sen skritta ja runt lite sen fick vi hoppa en bana. Höger varv-snett-Räcke-snett-Vänster-Oxer-(5 språng)-Räcke-Snett-Oxer-Snett-Höger-Kombination-Räcke-(1 språng)- Oxer-Snett-Räcke. Fick ta denna bana två ggr på en gång. B gjorde inte sitt absolut bästa ifrån sig men jag är jätte nöjd med de han gjorde!!

Fixa klart han å lasta B&B åkte till stallet å fixa klart allt där lite snabbt. Lät transporten stå så fixar ja de imorn ist! Åkte å bytte bil me pappa sen åkte ja hem.
Tog med mig Åhmpa upp till mig å vi började baka "lite". Hehe. Koka upp vatten så ja kunde göra mos å steka pinnar till mig för ja hade typ inte käkat nått.

Gjorde först iordning 1:a degen å ställde i kylen. Sen gjorde Åhmpa 2:a å ja 3:dje. Fixa som attan å fick lov att göra en 4:de åxå. Haha. Men resultatet vart 67st Schackrutor, 82st Hallongrottor och 13st Chokladjitterbugg. Djitter va väldigt svår fast ändå inte. Resultatet säger sitt. Haha. Men man måste ha plastfolie å de hade ja inge hemma =S men de funka. Har dock ej smakat ännu. Men de blev nog bra!!. Haha.

Nä nu har ja setat å knåpat här ett tag. Nu blire duschen för min del sen sängen har utsläpp, lunch å insläpp imorn + jobb å träning!! =) Haha. Nu kör vi!

Pöss // JP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar