En Stjärna Mitt ALLT

En Stjärna Mitt ALLT
En Stjärna Mitt ALLT

fredag 10 december 2010

Yes!!

Red kort men intensivt idag på B. Red nästan bara på volt efter att ja värmt upp han. Körde lite skolor på volt å rakt spår, vända igenom volten å fram å tillbaka. Många avsaktningar och igångsättningar. Halt-Skritt-Halt-Trav-Halt. Han gick jätte fin va riktigt nöjd med han.

Började med galopp i vänster varv eftersom det är hans svåra varv. Å vad händer, han korsade ingenting. Fick lov att sakta av å fatta ny galopp. Trodde inte det var sant. Men det var de, bytte varv å tog höger det fungerade lika bra även där. Stolt!

De här ÄLSKAR vi!!

Gjorde även där avsaktningar och igångsättningar. Galopp-Trav-Galopp-Skritt-Galopp-Halt-Galopp. Sedan vart det Galopp 2-3 språng-Halt-Galopp 2-3språng- Halt. Ett väldigt krävade pass. (Brukar för de mesta ställa han utåt när jag ska fatta galoppen men idag gick det att ställa han innåt.)

Ingen kommer att kunna ersätta dig!
Han gjorde så fina fattningar å halter så jag tänkte avsluta med att han skulle få galoppera å sträcka på sig, men då fick man driva satan vilket man inte måste göra annars. Så ja saktade av direkt å travade av honom i lite serpentiner och längs fyrkanten och skritta av han ordentligt.

Det märktes på B att han var riktigt nöjd. Trots det krävande arbetet så vart han inge svettig de va skönt!! Även jag är super nöjd med hans insats idag. =) <3

Tog å borsta av han ordentligt och sedan massera ja lätt in lite kyl-liniment r.om på senorna. Sen fick han morot å sina tjocka mystäcken =) 600gr Domani (brunt) + 300gr Thermo Master (Brun/beige rutigt) + halsen till Thermo Master täcket. Det märks att han tycker om dom täckerna =)

På Söndag skall jag vara hoppträna i körhuset. Längtar ska bli så kul =)

Nu ska ja slänga huvvet på kudden! Natti


Pöss // JP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar