En Stjärna Mitt ALLT

En Stjärna Mitt ALLT
En Stjärna Mitt ALLT

måndag 20 december 2010

Kass update ja vet! Haha

Ja vet. Orkar inte riktigt sätta mig ner å skriva lika mkt men ska försöka.

I fredas red några i stallet ut på en liten "lusse" vända i skogen, sen vart de att pynta lite i stallet å sen vart de lite lusse fika. B va väldigt pigg då han fick vila i två dagar då ja va i Smedjebacken å gjorde "slutprovet" på Maskinförar kursen. I går tänkte ja rida lite men kände att ja inte hade riktigt med lust så da vart en longering ist. Satte på gummisnodden då han annars vill springa me huvvet i himlen! Haha. Hade även lina i början då han bara "rejsade" runt i korallen. Efter ett tag började han slappna av och ja knäppte lös han. Han fick göra lite övergångar skritt-trav-skritt. Med hjälp av min röst. Sen fick han trava å träna på galoppfattningar. I början fick man vara på med pisken men sedan gick det bra me rösten även där. Gjorde en fattning sen några språng sen sakta ja av han å fortsatte så. Var jätte nöjd, då han lyssnade fint på slutet!

Var även meningen idag att ja skulle köra B en sväng idag för lite omväxling men han fick vila. Kommer inte kräva så mkt av han imorgon på lektionen då vi ska ha gymkana vilket han tycker är SÅ roligt. Dock kommer jag ha sadel men dom andra kommer nog få rida barbacka men det visar sig. Haha.

Va till Falun idag med Lillebror å Magnus å handla resterande av julklapparna. Så nu är de klart. =) Åkte hem till Sofie efter ja fixat lite snabbi i stallet å spelade Bingolotto vilket inte var igår. Va så många år sen ja spela de. Inte vann ja nått heller. Haha. Sen åkte ja hem å har slagit in alla paket. =) Så nu är de gjort.

Nä nu blire sängen för min del iaf!"

Natti Natti

Pöss // Jejja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar