En Stjärna Mitt ALLT

En Stjärna Mitt ALLT
En Stjärna Mitt ALLT

torsdag 23 december 2010

Hovslagare...

Funderar lite ibland om man kanske ska uppgradera ordentligt i min hovslagar låda.

De ja skulle behövas förnyas är:

  • Nittång - tänderna har blitt dåliga å tar inge bra.
  • Klinga - ja den kan man ju slipa men skulle behöva ha en i reserv.
  • Verktång - ja den har ja råkat använda både som verk- och bräcktång.
Det jag måste köpa till är:

  • Bräcktång - Går ju lite lättare om man har rätt redskap.
  • Visitertång - Ja den kan ju vara bra att ha till hands.
  • Råhudsklubba - Så går de lättare att verka. Har Gummiklubba just nu.
  • Slägga - Om ja behöver rikta nån sko så är de mkt lättare.
  • Förkläde - För att inte slita sönder mina kläder som ja e duktig på.
  • Sömutdragare - Kan man sakna ibland när man sitter i en "dålig" sits.
Visst ja klarar mig bra nu men de kan ju va värt de då de går lite bättre/snabbare om inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar