En Stjärna Mitt ALLT

En Stjärna Mitt ALLT
En Stjärna Mitt ALLT

torsdag 23 december 2010

Hoppträning!

Var inte så spec sugen öht att gå utanför dörren, de va -27. Brr. Men ja tog min bil å åkte hem till Fam Holmen där ja satt å snacka lite skit å fick lite mat pannkakor =) Mumma. Sen lämnade ja paket å fick paket =) Väntade på att klockan skulle riiväg lite så man kunde åka till stallet å göra klart allt.

Vid 17 tiden åkte ja å Lovisa tistallet å gjorde klart allt. Sen tog vi in hästarna å borstade å satt på all utstning som skulle på samt dom tjocka ute täckerna. Vi var även "täckade" Haha. Red iväg till körhuset, Va lite kallt åt kinderna men de e ju inte så lätt att täcka där heller.


Boogie 18/12
 Uppvärmningen red vi i höger varv runda 2:an trava över "0":an travbommar sedan rakrikta, ställa, flytta, rakrikta och trava över 4:an som även där var travbommar för att sedan flytta å ställa till höger. Långsidan ner gjorde jag X-antal halter för att få B mer uppmärksam på mina hjälper.

Fortsatte sedan samma övning i galopp fast då var de upphöjda bommar. Efter "0":an skulle vi lägga en volt runt 3:an i vänster galopp. Samma tänk som om vi skulle rida trav. Faktiskt en bra övning för B då han väldigt gärna vill korsa. Fick göra MÅNGA halt-galopp på långsidan då han helst bara vill rusa in i galoppen men fick till fina fattningar utan travsteg tillslut. '=)

När vi värmt upp ordentligt gjorde vi en bana av allt. Dock blev inte "0":an med. Jag hoppade en höjd på ca 80 helt lagomt enligt mig. Kände att ja egentligen vela hoppa lite högre, men de fick räcka med den höjden då han skötte sig exemplarisk (stavning!)

Ja kan LOVA att jag fick kämpa för att hålla igång galoppen emellan hindrena. Suck '=). Fast ena stunden gick de utav bara F*N, för då vela han slippa lite arbete. Men gjorde halt å började om igen. Fick även göra de när jag hoppade banan för att få hejd och för att han skulle lyssna ordentligt på mig.

Lovisa & Baloo

Baloo i nya täcket
















Var jätte glad då han börjar kunna korta sig ganska mkt i galoppen spec i höger varv men det börjar bli jätte bra även i vänster. Men även att han börjar komma ner lite med huvve då han som sagt helst går me de i vädret när man galopperar.

Travade av han på lång tygel å fick ner han i en VÄLDIGT lång å låg form vilket även där var jätte härligt!
Nu känns det som om det börjar hända lite saker. =)

Plocka av alla skydd å sadeln och slängde på en massa täcken sen hoppade vi upp å red tillbaka till stallet. De tog väl en ca 20 min. Men helvete vad jag frös om mina händer på vägen hem. Bytte täcken igen när vi kom tillbaka för dom var fuktiga.

B fick sig en morot å massa kel å mys innan han fick kvällsmaten. De var han lätt värd för så underbar han var idag. Visst han e alltid underbar men lite xtra idag =)

Nu blire sängen för min del!

Film kommer från dagens + förra gångens hopplektion.



Pöss // Jejja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar