En Stjärna Mitt ALLT

En Stjärna Mitt ALLT
En Stjärna Mitt ALLT

fredag 29 oktober 2010

Thursday!

Gick väl upp vid en 12-tiden åkte ner till stallet mocka å fixa kraften sen tog ja in B å Morris slängde på B ett hackamore sen tog vi skrittvändan å hade Morris som handhäst. De gick jätte bra till en början va bägge lite osäkra å blåste å hade sig men de måste väl ha vart en björn i närheten lr nått.. för så har inte B reagerat förrut. Slängde ut dom i hagarna sen gav ja hästarna lunch. Fixa hö å vatten  sen ringde pappa lr ja innan ja red ut. Han fråga om ja gjorde ngt spec om ja vela jobba lite. Självklart säger man ja spec nu när man inte har nå jobb. Ja åk till skroten så får Hans visa dig hur man gör du ska klippa en massa gasoltuber. Sagt å gjort ja åkte diot till 16 å hoppa in i maskinen Hans visa mig sen satte ja igång dom åkte väl strax därefter så ja fortsatte å klippa höll på till 18 sen åkte ja å lämnade nycklarna till mamma då ja låste. Sen åkte ja hem å duscha å bytte om. Linda kom hit typ 18.40 åkte till Stumsnäs till Annelie. Hon hade ljusparty där =) Luktade på en massa goda dofter men även en massa hemska, de vart en sån reaktion så man rynka på näsan å drog bak huvvet så illa luktade en del. Uscha! Blev några ljus rikare men 300kr fattigare. Men dom luktade gott =) Satt där hos Anneli från 19-21.20 lr nått sen tog ja mig en promenad bort till Botans de tog väl ca 20 min sen hjälpte ja Linda lite, mjölka väl 2 kor sen gick ja å föste ist. Flöt på väldigt bra tyckte ja, gjorde mina vanliga "sysslor" haha. Linda skjutsade hem mig sen nu sitter man här borde verkligen hoppa in i duschen men ja orkar verkligen inte.. kommer lukta illa ändå imorn om ja ska klippa gasoltuberna för dom luktar faan inte mumma! Nä nu får de bli en rök å sängen! Ska till Skroten imöro!! Natti Pöss   


Saxen

35ton + saxen Doosan
 

 

B & Morris på skrittur


1 kommentar:

  1. morris till höger ser ut som nån slags unghäst :P hihhi

    SvaraRadera