En Stjärna Mitt ALLT

En Stjärna Mitt ALLT
En Stjärna Mitt ALLT

torsdag 28 oktober 2010

Hoppning.



Yvonne kom hit vid lunch satt å snackade lite granna medans ja sprang skytteltrafik mellan tvättstugan å lägenheten. Följde med henne å hämta Lovisa sen ok å köpte korv sen till lerdal å släppte ut hundarna en sväng sen upp till mig igen. Yvonne åkte hem å Lovisa stannade, hon gjorde sin matte läxa sen kolla vi lite på tv. Sen skjutsade ja ner henne till stallet sen åkte ja hem till Djäken en sväng å kollade på film me han å Emil. Åkte sen hem å hämtade Magnus digitalkamera sen ner till stallet igen där Janni väntade. Mockade å bytte om sen fixa vi iordning hästarna gick bort till ridhuset å plockade fram lite hinder. Hoppning stod på schemat! Medans jag red fram B så tränade Janni M lite från marken. Börja hoppa fram på sockerbit, sen tog ja kryss sen räcke sen tog ja linjen räcke-sockerbit å sist tog ja oxern några gånger sen hoppade ja en bana. Oxer-kryss-linje-räcke-oxer. Blev en lagom bana inte för lång å inte för kort! Nedan är en liten film när jag hoppade.
Enjoy!



Tyckte B rörde sig fantastigkt. Tycker de är så roligt att rida han när allt bara flyter på precis som de ska vara, mjuk å följsam. Visst han är lite pigg men väldigt lugn ändå å kunde slappna av ordentligt. Tog bägge galopperna hur bra som helst inge korsgalopp visst lite efter sprången men de blir bara bättre å bättre där åxå. De är sån skillnad på hästen när man rider själv på banan lr rider i grupp så man är en 6-7 st som ska dela på stället. Fick en sån underbar känsla när vi hoppade, så härligt. De går inte att beskriva med ord. Nä nu ska ja ta en cigg å lägga mig å sova. Natti Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar